Medie de 2.200 de lei, bani de cheltuială pentru Black Friday

+40 (369) 437 234     suport@smilecredit.ro

Medie de 2.200 de lei, bani de cheltuială pentru Black Friday


Românii vor aloca, în medie, 2.200 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, anunță un studiu realizat de Kantar România. Mai mult de jumătate dintre români (54%) vor cumpăra cel puţin un produs în cadrul campaniei de reduceri Black Friday din acest an, se arată în cercetare.


Aceasta evidenţiază o preferinţă crescută pentru mediul online în rândul potenţialilor cumpărători de Black Friday. Astfel, 46% dintre aceştia se gândesc prima oară la un magazin online, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. În topul retailerilor online preferaţi de români se află eMag, urmat de Altex şi Flanco.


În privinţa produselor pe care doresc să le cumpere, datele Kantar relevă un interes crescut pentru produse destinate întregii familii, precum electrocasnice şi televizoare, dar şi pentru telefoane mobile şi îmbrăcăminte. Pe listă se mai regăsesc: laptopurile, articolele Home & Deco şi încălţămintea. Studiul Kantar România a fost realizat în perioada 27 - 30 octombrie pe un eşantion de 2.003 respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din întreaga ţară. Kantar Romania este parte a Kantar, compania globală lider în oferirea de servicii de consultanţă de brand şi comunicare.


Atenție de preț, comandă, adresă și transport


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului atenționează cumpărătorii să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze în perioada marilor reduceri de preţuri. „Situaţia actuală, creată de evoluţia COVID-19, a condus la intensificarea comerţului online. Atenţionez asupra faptului că la cumpărarea online, consumatorii trebuie să urmărească atent cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul cât şi data expedierii produselor. Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, care rămâne evenimentul care atrage cei mai mulţi cumpărători în mediul online. Recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, afirmă directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.